søndag den 26. maj 2019

Kjolen, der brændte.

Efter sidste års varme sommer, besluttede jeg mig for, at jeg nu vil være en kjolepige. Jeg købte en kjole, som jeg både fandt billig og pæn,- om end ikke spor bæredygtig. En dag i januar havde jeg den på, da jeg gjorde rent. Ved godt kjolen måske ikke ligefrem var ideelt arbejdstøj. Nå, men vi har brændeovn, og på grund af årstiden var der selvfølgelig tændt op i den. Da jeg rendte rundt med støvkluden, ville jeg liiiiiigge tørre væggen bag brændeovnen af. Det resulterede i,  at da jeg kommer for tæt på brændeovnen og kjolen smeltede fast på brændeovnen (se billedet). Jeg skal undlade at beskrive hvilket mas, det var at få den af glaslågen på brændeovnen.



 Da jeg, som du kommer til at læse mange gange på denne blog, ikke kan lide bare at smide ting ud, besluttede jeg mig for at den skulle syes om. Så for godt 1 måned siden syede jeg kjolen om til en pæn bluse, som jeg har haft på til en af de mange konfirmationer, vi har været til den seneste tid. (Se billede nedenfor). 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Karklude

De sidste par år har jeg hygget mig med at sidde og strikke karklude i forskellige størrelser, farver og mønstre. Kludene på billedet...